Friday, November 04, 2005

Definition av mångkultur

Tommy S. Funebos fortsätter med sina ganska fruktlösa resonemang med att vända nationalister emot mig. Nu senast skall jag sakna en klar definition av begreppet mångkultur. Märkligt, för att ha missat min och SD:s definition så krävs det nästan att man inte läst ett enda papper av vad jag och/eller SD/SDU gett ut de senaste tretton åren.

Men visst, för dem som aldrig haft kontakt med nationalism, en gång till då;
"Mångkultur är det som uppstår när för många olika kulturer (och eller nationer) möts på en för liten yta så att detta leder till allmän normupplösning, även kallat nollkultur."

Nu borde faktiskt alla med läskunnighet kunna följa med i dessa ganska enkla resonemang.

4 Comments:

Blogger itsweden said...

Det var väl en bra definition tycker jag och jag gillade ordet nollkultur för det är det som jag upplever i det "mångkulturella" samhälle som jag lever i.

Det mest korkade är väl när mångkulturalisterna anser att amerikansk snabbmat (pizza) är en av de främsta mångkulturella framgångarna.

Jag undrar förresten om dom som anser sig uppleva någon mångkultur i Sverige någonsin har varit utomlands? Att uppleva till exempel arabisk kultur på plats är inte jämförbart med den undergångsstämning som man upplever i en mångkulturell förort.

7:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

Pizzan kom för övrigt till Sverige i och med italienarna på 60-talet.

10:00 AM  
Blogger itsweden said...

" Pizzan kom för övrigt till Sverige i och med italienarna på 60-talet."

Jag har sett riktig italiensk pizza och den har inga likheter med den pizza som jag käkade första gången 1971. Pizzerian hette Capri och låg vid östermalmstorg i Stockholm och det fanns inga italienare där. Pizzan såg ut då exakt som den gör idag och som den ser ut i alla amerikanska collegefilmer.

11:35 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Sedan, att värma mat på pitabröd, det gjorde man faktiskt i Sverige redan på vikingatiden.

6:55 AM  

Post a Comment

<< Home