Tuesday, November 01, 2005

Tack för allt stöd!

Den sista veckan har varit stormig för undertecknad. Det parti jag arbetat ideellt för i mer än 13 år har plötsligt vänt mig ryggen och har samtidigt börjat använda sig av samma lögner som etablissemanget använder mot SD. Fast nu verkar det vara mer accepterat med lögner.

Fast det finns ju alltid två sidor av ett mynt. Medan Björn Söder och andra ägnat sig åt rent förtal på SD:s hemsida så har uppskattande mejl fullkomligt ramlat in i min egen e-postlåda. Från både gamla och unga, kända och okända, från både Skåne och Norrland. Jag tänkte det kunde vara roligt att presentera några av citaten i alla uppskattande mejl.
Tack till alla de som passat på att uppmuntra mig!


"Tycker det är skamligt att dom försöker utesluta dig för att du är nationalist."

"Sista stycket i ditt senaste blogg-inlägg är klockrent! Kinnunen varken har varit, eller är, nationalist.Förhoppningsvis har SDU en ny ordförnade efter nästa års kongress."

"Hörde det som hänt dig, motbjudande visst, men föga förvånande."

"Jag vet att du kommer tillbaka."

"Jag vet att SD:are i Uppland håller med dig och det tror jag att många andra i landet gör också. Jag själv blev raderad från ungsvenskarna bara för att jag tydligen hade för obekväma åsikter angående etnicitet. Vad hände med partiet som jag trodde var nationalistiskt?"

"Jag blev själv jättesur när jag såg rubriken men det bästa är nog att bara försöka glömma det."

"Surfade runt o upptäckte att du var på tapeten ordentligt..."

12 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kinnunen hoppas jag blir utraderad ifrån SDU efter nästa kongress. Söder hoppas jag blir av med sin plats i partistyrelsen efter nästa årsmöte.

8:14 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Jo det vore ju önskvärt, men tyvärr mindre troligt.

8:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

Häjj Jimmy

Vill bara säga att du ska stå på dig! Det är inte rasism att säga att det finns olika folk - rasism är när man tycker olika folk är olika mycket värda. Kolla gärna i ett uppslagsverk...

Jag läste Björne Söders pressmeddelande, och jag är lite juridiskt bevandrad. Texten är klockren för polisanmälan, såvida man inte har ogiltigförklarat att förtal kan drabba SD:are...

Hoppas du verkligen gör en anmälan. Ingen ska väl få trampa på dig väl?

10:43 AM  
Blogger itsweden said...

Jag vill också passa på att uppmuntra dig Jimmy. Du har en inriktning mot det ursvenska som tycks vara på väg att gå förlorad helt. Stå på dig!

"rasism är när man tycker olika folk är olika mycket värda."

Men tänk om man anser att folk är olika värda då utan att man för den saken anser sig ha rätt att behandla dom illa? Tänk om jag anser att min fru är mer värd än andra kvinnor och att hon har ett speciellt värde för mig? Betyder det att jag automatiskt anser att andra kvinnor är värdelösa?

1:15 PM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Det märkligaste är förmodligen att man inte ens har ansträngt sig för att försöka formulera något form av försvar.

Fast det är ju också talande.

Ärligt talat hade jag förestäät mig en mer civiliserad ton och en seriös debatt, istället spelar man ut rasistkortet, och uppträder altså på pre4cis samma sätt som tidningsdrakarna gör mot SD. Snacka om dubbelmoral.

1:23 AM  
Blogger Gustav Lundblad said...

Jag förstår egentligen inte vad du har för problem med utlandsadoptioner? De integreras ju i det svenska samhället i svensk miljö från första början. Det enda som skiljer dem från övriga svenskar är ju deras utseende? Det är ju knappast som de invandrare som växer upp i förorter utan att knappt kunna språket etc.

5:00 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Det är i första hand problematiken kring adoptivbarns dubbla utanförskap som jag ser som det viktigaste i frågan.

Sedan tycker jag att det är märkligt att SD skall verka för att stoppa denna form av adoption när dess vice ordförande tillhör de som genaomfört denna form av adoption. Bevisligen vill man inte ens försvara denna del av handlingsprogramet internt i SD och då tycker jag att det skulle vara mer logiskt att ändra i denna del. Men det verkar man inte heller vilja göra.

5:31 AM  
Blogger itsweden said...

Jag vill först säga att jag ser invandringen som det största hotet mot Sveriges framtid och inte adoptioner.

Det finns flera undersökningar som visar att adopterade är överrepresenterade när det gäller psykiska åkommor. Vad beror detta på? Den adopterade "nazisten" Jackie Arkelöv är liksom bara _ett_ exempel.

Om det nu är så att adopterade känner utanförskap så har Jimmy Windeskog en hel del poänger i sitt resonemang som måste beaktas.

7:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vad anser du att preskiptionstiden ska vara för utlandsadoptioner? Vad hela bråket inom SD handlar om lär vara en adoption för 29 år sedan. Preskiptionstiden för mord är 30 år. Du måste hålla med om att detta drar ett löjets skimmer över SD, sett utifrån. Jag är ingen sverigedemokrat, och kommer sannolikt aldrig att bli någon sådan.

8:27 PM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

"preskiptionstider"? Jag ville ju bara veta vart han står i frågan om att SD vill sätta stopp för dessa adoptioner, och något svar har ju inte kommit än.

1:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

Du måste ju se skillnad på hur det såg ut i Sverige när Wiklander adopterade på 70-talet. Många äldre personer inom SD har ju sympatiserat med andra partier innan SD bildades och innan problemen med invandringen började.

Så att dömma Wiklander för det är inte så snällt.

2:37 PM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Det har aldrig handlat om att döma varken Wiklander eller någon annan. Däremot är det rimligt att fråga sig hur vice ordförande ser på partiets ställning i denna fråga.

7:11 AM  

Post a Comment

<< Home