Thursday, January 12, 2006

Året 2005, från A till Ö - D som i Dogge

Ni har säkert sett honom nyligen, det musiklaiska katastrofområdet Dogge som på ett direkt motbjudande sätt gjort reklam för El Gigantens mellandagsrea. Ja Dogge heter han ju givetvis inte utan Douglas Léon och för alla er som, liksom mig, stör sig på Douglas oförmåga att tala det svenska språket - det är en en medveten konstruktion det med. Jag har en kamrat som bodde i samma trappuppgång som Douglas och hans svenska mor och båda två av dem kan faktiskt uttrycka sig riktigt begripligt när de vill. Fast då blir det ju förstås lite svårare att köra myten om förorten och diskrimineringen också.
Och för de som undrar, nej Douglas Léon är inte heller svensk även om liberala krafter säkert anser det.

Fy skäms El Giganten, detta var årets osmakligaste reklam. Försök hitta hitta någon svensk till nästa reklamfilm tack!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Håller med dig. Höll på att bornera dom första gångerna reklamen visades strax före jul(tror jag att det var).Vi i familjen beslöt oss genast för att ALDRIG mer gynna denna kedja vid namn Elgiganten!!

4:27 PM  
Blogger Weine Berg said...

Medlöperi tycks alltid betala sig -tills efterräkningens tid är kommen... Med andra ord kommer det att bli mycket trångt vid skampålen när väl svenska folket vaknar och inser vilken skymf och hån massinvandringen är mot svenskarna.

7:46 AM  
Blogger itsweden said...

Ett annat musikaliskt fenomen är "rebellen" Timbuktu, mest berömd för sitt brev till Göran Persson. Göran Persson skrev ett snällt svarsbrev till "rebellen" som mest gick ut på att de tyckte ungefär samma sak och en uppmaning att kämpa för det gemensamma målet.

Om Göran Persson påstod att han hade samma åsikter som mig så skulle jag inte känna mig särskilt rebellisk. Förmodligen skulle jag ha mardrömamr i månader efteråt :-)

Nåväl, Göran Persson höll inte med om propagandan för hasch i låten, men det var väl det enda där deras åsikter skillde något speciellt.

6:01 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Timbuktu nämner faktiskt SDs Mikael Jansson i en av sina låtar, det är roligt!

7:02 AM  

Post a Comment

<< Home