Saturday, September 16, 2006

Lycka till imorgon SD

Mitt eget parti, Nationaldemokraterna, kommer framför allt att hålla ögon på de kommunala siffrorna. Det partiet som förras året uteslöt mig, Sverigedemokraterna, å sin sidan kan faktiskt ha en chans på riksdagen.

För mig var medlemsskapet i ND en form av befrielse, och jag har inte haft samma situation som så många av mina vänner i SD har- det vill säga upplevelsen att man faktiskt är djupt skeptisk till den egna politiska retoriken och rent ideologiskt kan se att det finns andra partier och organisationer som är mer ideoligiskt ledande. Jag saknar inte speciellt mycket.

Dock är jag avundsjuk på att jag inte är SDare på söndag. SD står faktiskt i begrepp att göra något unikt och kanske helt måla om Sveriges politiska karta. Då kan det vara svårt att minnas SDs alla fel och brister.

Jag ber givetvis alla att rösta Svenskt, det vill säga en röst på ND - det är en röst som märks. Dock kommer ju väldigt många att rösta på SD trots allt, så i kampen mot etablissemanget är det bara att hälsa alla mina forna partikamrater lycka till på söndag.


Det finns en nationalistisk strof som går så här:

"En droppe i havet kallade de oss förr, nu står vi här och knackar på
deras dörr".


Den dagen är här i morgon - nu skall det mycket till att stoppa vår rörelse! ProPatria, i morgon skall till och med en Anders Klarström kunna kosta på sig ett leende för allt arbete han har gjort. Tanken på på gång att realiseras!

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Snyggt Jimmy, din "nationalistiska strof" är en rad hämtad ur en låt från det forna vit makt-bandet Odium - vars medlemmar var mer eller miindre psykopater och råkriminella. Just den låten är dessutom extra våldsromantiserande och NS-förhärligande.

Det är skönt att du inte längre är med i SD!

11:20 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Jag har aldrig hört talats om band som heter "Odium", inte ens Expo har mig veterligen skrivit om dem. Men tydligen lyssnar du på sådan musik.

Min hänvisning är från ett helt annat sammanhang.

Och om du hellre vil se liberaler (som tydligen enligt dig lyssnar på vit makt) än nationalister så är det i slutändan SDs förlust.

11:43 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bara för att inte Expo har skrivit om det, betyder inte det att bandet ej har existerat. Det vet du mycket väl.

Nej, säkert inte. Ren slump att just de exakta orden citerades då? Fan tro´t... Vi vet båda att du inte är någon ängel (det är f ö inte jag heller).

Jag lyssnar på sådan musik - som mycket annat. Det står jag för, jag är inte SD:are men sympatiserar hellre med dem än ND. Min musiksmak fäller inte avörandet om hur mina politiska värderingar utformas. Jag kan lyssna på ren kommunist-punk om det skulle vara så - inte ser jag mig som kommmunist för det.

4:07 PM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Även om jag har hört några VM-band så skulle jag aldrig drömma om att citera någon sådan text - av flera orsaker.

Citatet har jag tagit ur en dikt.

2:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jimmy Windeskog sitter och önskar SD framgångar - det parti somm kastade ut dig med huvudet före efter 10 år.

Du kan inte vara riktigt klok.

2:57 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

"Jimmy Windeskog sitter och önskar SD framgångar - det parti somm kastade ut dig med huvudet före efter 10 år.

Du kan inte vara riktigt klok. "

Hehehe, snarare att man kanske har dålig självbevarelsedrift...

Seriöst, SD är fortfarande bra för Sverige, det förändras ju inte bara för att jag behandlas dåligt eller känner obehag för några i ledningen.

Det enskilda livet är grovt överskattat precis som en politiskt motståndare i Tyskland sa en gång i tiden, kollektivet går alltid före individen.

2:09 AM  

Post a Comment

<< Home