Monday, January 22, 2007

Objektiv Funeboblogg

Ett flertal Sverigedemokrater har tröttnat på att Funebo medvetet på sin blogg om SD skriver om partiets historia, för att framställa sig som mer betydelsefull i det partiet som sparkade ut honom 2003 så skriver han en lång rad lögner. Både om SD och om människor som har med partiet att göra.

Som en reaktion på detta så har en grupp nationalister under namnet DNA nu öppnat en ny blogg för att bemöta Funebos lögnkampanjer. Jag har själv lovat att hjälpa till med detta projekt, således är det naturligt att jag också länkar dit.

Nu kan inte lögnerna stå obesvarade längre.

http://funeboblogg.blogspot.com/

17 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det var på tiden!

8:29 AM  
Blogger itsweden said...

Puh! Tillbaka. Jag har haft problem att skriva här. Typiskt just när Jimmy har lagt en massa intressanta uppdateringar.

11:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

Men varför vill sverigedemokrater hylla Jimmy Windeskog som blev utkastad ur partiet med huvudet före?

12:49 PM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

De SD:are som fortfarande hyllar mig är väl ganska lätträknade numera, även om de fortfarande finns. Det är naturligt när jag inte längre är med i partiet. Men man måste också komma ihåg att en stor del av min bekantskapskrets fortfarande består av aktiva SD:are. MIna kamrater har givetvis inte sagt uppkontakten bara för att jag felaktitigt blev utesluten.

Att jag blev ombedd att hjälpa till med detta projekt har nog mest sin grund i att dset är få i Sverige som är bättre besläst på SD:s historia än just jag.

Att jag således kan hjälpa SD på detta sätt gör jag gjärna, man skall inte skriva om historien som bland annat Funebo (men även personer i SD:s ledning) försöker göra.

1:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vilka andra är med i dna då? Vad står förkortningen dna för?

1:52 PM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

De flesta som arbetar med bloggen vill vara anonyma, då det i grunden inte är min blogg accepterar jag det. Men jag tror väl at det i och omkring SD är ganska känt vilka flera i DNA är.

DNA står för Den Nya Alliansen.

2:17 PM  
Blogger itsweden said...

DNA? Förkortning av DeoxyriboNucleic Acid.

Jag hittade förresten en video (streaming media alltså) på nya SD bloggen.
http://sdblogg.se/
Bläddra nedåt en bit. Den videon gjorde att jag gled ännu längre åt det etnonationalistiska hållet.

En annan sak jag kom att tänka på när jag såg videon. 20% av världens befolkning förbrukar 80% av världens resurser (mycket diskutabelt, men om vi godtar siffran tillfälligt, den är i alla fall politiskt korrekt). Det är också så att 20% av världens befolkning producerar 80% av allt som framställs (obs! inget anspråk på helt korrekta siffror). Vad händer då när den lilla delen produktiva flyttar till den delen av världen där det produceras mest?

2:18 PM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Nu tror jag väl inte att 20 % av världens befolkning står för 80 % av produktionen. Men om man räknar de finasiella insatserna enbart så börjar vi kanske närma oss de siffrorna.

3:46 PM  
Blogger itsweden said...

Vad jag var ute efter är att det kan gå ganska snabbt med braindrain om det ensidigt handlar om att de mest produktiva flyttar från de minst produktiva länderna (om man enbart använder pengar som måttstock för produktivitet alltså).

6:58 PM  
Blogger itsweden said...

Du som är ND Jimmy, jag lyssnade på Vavra Suuk's eftervalskommentarer på radio ND där han kommenterar konkurrensen från SD. Han säger bland annat att många väljare kompromissar med vad de tycker och röstar på SD istället för ND för att man vill ha in nånting i sveriges riksdag som går emot de sju samtämmiga partierna.

Jag anser att i ND's propaganda så ingår alldeles för lite förklaringar till varför man anser som man gör, alltså på dom punkterna där man går emot SD's politik och vad som egentligen är effekterna av SD's politik.

Många pensionärer klagar (med all rätt) på att de får för lite pension och även andra som är beroende av hjälp från yrkesverksamma har fått neddragningar. Det kan vara allt från olika handikapp till att tillfälligt (förhoppningsvis) hamna i sociala situationer där man kan behöva en utsträckt hand för att kunna ta sig upp.

Om dessa personer väljer att rösta på SD så röstar man på statsnationalism, och vad blir effekten av det då? Först några kommentarer som man kan höra från både statsnationalister och andra människor-
"Jag har inget emot dom som kommer hit som är skötsamma och jobbar..."

"De som anpassar sig till svensk kultur och svenska regler är välkomna..."

"Välutbildade invandrare som komemr hit för att företagen behöver den arbetskraften är naturligtvis välkomna..."

"Riktiga flyktingar ska vi hjälpa naturligtvis..."

"Det är bättre att hjälpa på plats än att de flyttar hit..."

Välviljan som dessa kommentarer speglar ska svenska staten stå för, inte enskilda medborgare. Felet med såna där fraser är att de för oss bort från tanken om en etnisk gemenskap med varandra. Enligt mig så är den främsta orsaken till att vi kan behandla äldre och handikappade illa är att vi har en starkt krympande etnisk gemenskap. Att vi tidigare har haft en mångdubbelt högre respekt för äldre har berott på att den gemenskapen har funnits som något naturligt. Det tragiska är att äldre idag inte har någon möjlighet att hänvisa till etnisk gemenskap som ett moraliskt skäl för att behandlas väl av de yngre i samhället. Någon kan ju invända att man kan byta ut det mot en mänsklig gemenskap. Men jag anser att det blir en helt annan anda i ett samhälle där invånarna känner att de har en trygghet i att de just är svenskar och att de inte kan bytas ut mot (fiktiva?) välutbildade invandrare hur välutbildade de än är. Alltså att själva svenskheten överträffar antirasisternas sätt att värdera människor efter utbildning (eller vilja att ta skitjobben eller att de har en rolig kultur med godare mat eller vad som helst). Helst skulle jag vilja att alla politiker oavsett vänster/höger hade skyldighet att se medborgarna på det sättet. Att de är förtroendevalda (vilket de är) och att det betyder att ge ett osvikligt förtroende tillbaka så länge de sitter vid makten.

1:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej Jimmy!

Varför kallar du dig "sverigedemokrat" på startsidan? Du är väl medlem i ND?

1:44 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Jag är ju en "fri Sverigedemokrat" precis som det står. Det är i princip alla ND:are.

Sedan måste ju frågan ställas om jag verkligen är med i ND. Enligt mytomanen Tommy Funebo så blev jag utesluten ur ND förra året plus att jag själv lämnade partiet i år (vidare påstår han att jag är medlem i både Piratpartiet och Unika Partiet också).

Det är således mycket att hålla reda på....

1:58 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

z999:

ND kör ju en mycket ärligare linje mot SD än vad SD har mot ND, man ljuger helt enkelt inte om sin politiska motståndare som SD gör. Det hedrar ND tycker jag.

Men visst har ND ett väldigt dåligt utgångsläge nu när SD blivit ett självspelande piano. Jag själv är tveksam om ND ens borde ställa upp i EUvalet 2009 och riksdagesvalet 2010.

2:05 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

megapower.

Ganska otriligt att en gammal flickvän som man inte sett på flera år fortfarande minns vad min rockgrupp i början på 90-talet hette (Mega Power alltså, grymt häftigt namn....), men så har du ju inte mycket till liv heller och verkar fortfarande vara helt fixerad vid min person.

Snälla, försök gå vidare i ditt liv....

4:07 AM  
Blogger itsweden said...

Jimmy:
"Men visst har ND ett väldigt dåligt utgångsläge nu när SD blivit ett självspelande piano."

Kanske det. Men det som jag tycker att ND skulle skjuta in sig på är alla såna där kommentarer från de självutnämnt goda som tyder på att en svensk är en själlös köttklump som har ungefär samma värde som ett paket köttfärs med utgånget datum. Alltså när folk snackar i banorna "Visst ska vi ta emot dom som jobbar och sköter sig..." och alla andra liknande kommentarer. Jag anser att en svensk ska kunna känna sig värdefull (av politikerna) utan att jämföras med invandrare.

"Jag själv är tveksam om ND ens borde ställa upp i EUvalet 2009 och riksdagesvalet 2010."

Jag hoppas att dom gör det i alla fall. Annars så vore det inte fel om man nu mellanvalstiden satsade på mer kvalitet i budskapet och tog sig tid att bekriva praktiska effekter av ND's politik.

7:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Riksdagsvalet tycker jag man ska satsa på. EU-valet är väl lite tvivelaktigt kanske, vi får se hur det blir med det. Det viktigaste är att man fortsätter bygga på organisationen

8:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

"Jag hittade förresten en video (streaming media alltså) på nya SD bloggen.
http://sdblogg.se/
Bläddra nedåt en bit. Den videon gjorde att jag gled ännu längre åt det etnonationalistiska hållet."


Vart då? Ser ingen video, nån direktlänk?

Mvh/Reactionary

7:46 AM  

Post a Comment

<< Home