Tuesday, March 13, 2007

Ännu inte omodern

På väg till terminens skola har jag glatt uppmärksammat hur stora delar av staden tycks vara tapetserad med SD- och SDU-klistermärken som jag själv tog fram under mina år i partiet.

Så det tycks inte bara vara mina motioner som fortfarande står högt i kurs denna mandatperiod. Stil och klass blir aldrig omodernt tydligen!

Det känns skönt när så mycket annat av mitt arbete med organisation och utbildning, inte minst i SDU och SD Väst, har brytits ner så totalt.

13 Comments:

Anonymous Anonymous said...

denna ständiga fixering vid sd...

5:36 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

I detta fall finns det givetvis ett värde att påtala att man fortfarande använder sig av en utesluten medlems både politik och trycksaker.

Frågan kan ju då ställas hur mycket grund det fanns för någon uteslutning från början, personliga maktbegär givetvis oräknat.

5:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

du blev väl inte utesluten pga dina "trycksaker"??

6:53 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Nej, men för mina "åsikter".

Eller ja, det var ju den offentliga versionen i media i alla fall, den skall vi väl inte ta allt för allvarligt på iofs.

9:30 AM  
Blogger itsweden said...

Jag ändrar om min blogg till en politisk blogg nu istället. Jag kommer att fortsätta mitt jobb inom BSD (unix) projektet på it-toolbox istället.

Min blogg

10:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

om jag förstått saken rätt var din uteslutning mycket tveksam. ändå så är detta nästan en sd-blogg.

jag fattar inte varför du skriver om ett parti som uteslutit dig?

10:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

Dessutom har ju Jimmy Windeskog polisanmält SD efter uteslutningen!

2:04 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Inte en dag för tidigt Z999!

6:15 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Att jag på (ett tveksamt sätt) blev utesluten ur SD gör ju inte att jag hastigt blir något annat än en nationalist (som vissa andra...) eller att SD:s politiska roll försvinner.

Jag borde bli bättre på lite längre analyser i fler ämnen javisst. Det är lite moment 22 över det där, jag har inte mer än något hundratal unika besökare i veckan vilket gör att det kan kännas lite onödoigt att skriva långa uppsatser, och jag har väl inte fler besökare (vilket jag hade i början) för att jag skriver så lite. Men det är svårt att marknadsföra en blogg på ett ärligt och icke partipolitiskt sätt.

Jag jag inte skriver mer om ND är av två skäl.
1. SD ses mer i media vilket ger att ND arbetar med gräsrotsaktivism (efter femteelfte gången tröttnar man på att läsa att flygblad delats ut).
2. Jag tycker inte att jag som passiv medlem i ND helt enkelt inte har rätt att vara speciellt kritisk mot ledningen och aktivismen.

Vad det gäller polisanmälan (som givetvis lades ner när man förstod att jag var ND:are) så gällde den ju att Björn Söder kallat mig för "Rasist". Hade jag vågat säga något i stil med det Mattias Karlsson så hade Söder onekligen använt värre ord än "Rasist".
Det visar ju lite hur seriös den ute slutningen var.

Men både jag och SD tycks klara oss ganska bra ändå!

6:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

"Jag jag inte skriver mer om ND är av två skäl.
1. SD ses mer i media vilket ger att ND arbetar med gräsrotsaktivism (efter femteelfte gången tröttnar man på att läsa att flygblad delats ut).
2. Jag tycker inte att jag som passiv medlem i ND helt enkelt inte har rätt att vara speciellt kritisk mot ledningen och aktivismen."


I vilken mån tycker du man överdriver rapportingen om sin aktivism? På hemsidan eller i tidningen? Eller vad?

12:41 PM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

???

Om något så underdriver man snarare sin aktivitet. Jag syftade, vilket du ser om du läser, att jag inte tycker att det är så spännande att skriva om flygbladsutdelningar.

Det där var en märkvärdigt krystad provokation Tommy!

12:29 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Det finns redan bloggar som ljuger om min person, detta är ingen av dem.

8:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Som tidigare SD:are under 90-talet kan jag inte låta bli att undra om det var du, Jimmy, som utformade de sanslöst dåliga flygbladen riktade till ungdomar.

Rubriken var "Unge svensk, din plats är i SDU", ett svartvitt flygblad med några trumpetare längst upp.

Herregud, redan då var jag och mina kamrater övertygade om att vi förstörde mer än vi byggde upp med de där bladen, tyvärr sade ledningen i form av Lars E att inga nya blad skulle tryckas förrän de gamla var utdelade....*suck*

Bara hoppas att SD är mer skickliga på marknadsföring idag.

3:54 PM  

Post a Comment

<< Home