Sunday, August 22, 2010

"Demokratimånad" på Tjärna Ängar

I valtider är inga försök att få röster för låga. I mitt eget invandrartäta bostadsområde statsar Socialdemokraterna (via sin sidorganisation Tjärnkraft) på att ha en hel "Demokratimånad" fram till valdagen. Just namnet är en smula ironiskt då demokrati sällan kopplar till massinvandring av afrikaner och araber.

För att få dessa människor att gå och rösta på dem så bjuder man på mat 8 gånger fram till valet och på buffé på självavaldagen. Kruxet för de som är intresseradeär dock att de samtidigt håller några föreläsningar om sin politik.

Det fina i detta är ju att man själv kan bli bjuden på mat (undra just om de har vegetariska alternativ, men det är väl inte så aktuellt för de aktuella invandrargrupperna), givetvis är ju min röst och åsikt utanvärde för socialdemokraterna men ibland kan man ju få brödsmulor om man står bredvid någon priviligerad.

4 Comments:

Anonymous Isabelle Ewerlöf said...

jaså, du säger det va. Men jag gillar inte era åsikter, live with it!

11:46 AM  
Anonymous Emma-Lou Pesonen said...

Blev du purken för att jag inte höll hårt om det ratade filminslaget? Ta inte saker och ting så hårt, alla är vi olika med skilda åsikter.

Jag kanske ska blogga om klippet med Sverigedemokraten från Filipstad. Intervjun som bland annat handlar om att "värna om våra fornminnen, med svenska traditioner såsom julafton och midsommarafton..."?

12:40 PM  
Anonymous agnes nissilä said...

sv: haha tack för din kommentar, var det positivt mot mig? tack hur som helst att du tog dig tid att läsa inlägget.

12:06 AM  
Anonymous anna sjöbergh said...

SV; tack! äntligen nån som håller med mig!

1:55 PM  

Post a Comment

<< Home